Έπου θεώ, Νόμω πείθου, Θεούς σέβου, Γονείς αίδου, Γνώθι μαθών, Ήττο υπό δικαίου, Ακούσας νόει, Σεαυτόν ίσθι, Γαμείν μέλλε, Καιρόν γνώθι, Φρόνει θνητά, Ξένος ών ίσθι, Εστίαν τίμα, Άρχε σεαυτού, Φίλοις βοήθει, Θυμού κράτει, Πρόνοιαν τίμα, Φρόνησιν άσκει, Όρκω μή χρώ, Φιλίαν αγάπα, Δόξαν δίωκε, Παιδείας αντέχου, Ψέγε μηδένα, Επαίνει αρετήν, Σοφίαν ζήλου, Καλόν εύ λέγε, Πράττε δίκαια, Ευγένειαν άσκει, Φίλους ευνόει, Εχθρούς αμύνου, Κακίας απέχου, Κοινός γίνου, Ελπίδα αίνει, Φυλακή πρόσεχε, Φθονεί μηδένι, Ευεργεσίας τίμα, Ο μέλλεις δός, Τέχνη χρώ, Υφορώ μηδένα, Λαβών αποδός, Ήθος δοκίμαζε, Σοφοίς χρώ, Έυχου δυνατά, Φόνου απέχου, Γνούς πράττε, Φιλόσοφος γίνου, Όσια κρίνε, Ευλόγει πάντας, Διαβολήν μίσει, Δόλον φοβού, Έχων χαρίζου, Υιούς παίδευε, Πάσιν αρμόζου, Ικέτας αίδου, Ύβριν μίσει, Όρα τό μέλλον, Χρόνου φείδου, Μηδέν άγαν, Μέτρον άριστον, Φίλω χαρίζου, Ίδια φύλαττε, Άκουε πάντα, Αλλοτρίων απέχου, Έυφημος ίσθι, Δικαίως κτώ, Αγαθούς τίμα, Κριτήν γνώθι, Γάμους κράτει, Τύχην νόμιζε, Εγγυήν φεύγε, Απλώς διαλέγου, Ομοίοις χρώ, Δαπανών άρχου, Κτώμενος ήδου, Αισχύνην σέβου, Χάριν εκτέλει, Ευτυχίαν εύχου, Τύχην στέργε, Εργάζου κτητά, Ακούων όρα, Παίς όν κόσμιος ίσθι, Γλώτταν ίσχε, Όνειδος έχθαιρε, Κρίνε δίκαια, Ύβριν αμύνου, Αιτίω παρόντα, Χρώ χρήμασιν, Λέγε ειδώς, Φθιμένους μή αδίκει, Αλύπος βίου, Ομίλει πράως, Φιλοφρόνει πάσιν, Ευγνώμων γίνου, Γυναικός άρχε, Ηδονής κραττείν, Υιοίς μη κατάρω, Σεαυτόν εύ ποίει, Ευπροσήγορος γίνου, Πίνων άρμοζε, Μελέτει τό πάν, Μή θρασύνου, Βουλεύου χρόνω, Πόνει μετ΄ ευκλείας, Πράττε συντόμως, Αποκρίνου έν καιρό, Έριν μίσει, Πρεσβύτης εύλογος, Ηβών εγκρατής, Ατυχούντι συνάχθου, Οφθαλμού κράτει, Ομόνοιαν δίωκε, Άρρητον κρύπτε, Τό κρατούν φοβού, φιλίαν φύλαττε, Καιρόν προσδέχου, Έχθρας διέλυε, Τό συμφέρον θηρώ, Ευφημίαν άσκει, Γήρας προσδέχου, Απέχθειαν φεύγε, Επί ρώμη μή καυχώ, Πλούτει δικαίως, Δόξαν μή λείπε, Κακίαν μίσει, Κινδύνευε φρονίμως, Πλούτω απίστει, Χρησμούς θαύμαζε, Απόντι μή μάχου, Μανθάνων μή κάμνε, Σεαυτόν αίδου, Ούς τρέφεις αγάπα, Μή άρχε υβρίζειν, Επαγγέλου μηδενί, Τελεύτα άλυπος, Πρεσβύτερον αίδου, Χαρίζου αβλαβώς, Νεώτερον δίδασκε, Τύχη μή πίστευε, Μή επί παντί λυπού, Επί νεκρώ μή γέλα, Εύ πάσχε ώς θνητός, Βίας μή έχου, Έξ ευγενών γέννα, Μέσος δίκαιος, Τώ βίω μή άχθου, Πέρας επιτελεί μή αποδειλιών, Φειδόμενος μή λείπε, Αδωροδόκητος δίκαζε, Προγόνους στεφάνου, Αμαρτάνων μετανόει, Πράττε αμετανοήτως, Θνήσκε υπέρ πατρίδος.

Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Είχαν θερμοκοιτίδες για τα πρόωρα νεογνά οι αρχαίοι Έλληνες.


Οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν να φροντίζουν τα πρόωρα νεογνά σε θερμοκοιτίδες, όπως προκύπτει από περιγραφές αρχαίων συγγραφέων, ενώ χαρακτηριστική είναι η αναφορά στο θεό Διόνυσο, ο οποίος "αναστήθηκε" σε θερμοκοιτίδα!.


Όταν γεννήθηκε ο μικρός θεός, ήταν πρόωρο οκταμηνίτικο λιποβαρές νεογνό που χρειαζόταν ιδιαίτερες φροντίδες και θερμοκοιτίδα, που βρέθηκε αμέσως, ίσως όχι με τη μορφή που την ξέρουμε σήμερα, αλλά με τα ίδια χαρακτηριστικά.

Ο Ερμής, ο πρώτος μεταφορέας νεογνών, μετέφερε το μικρό Διόνυσο στο όρος Νύσα, όπου τον παρέδωσε στις Υάδες, οι οποίες τον τοποθέτησαν σε σπηλιά, που είχε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια θερμοκοιτίδα, όπως φίλτρο για τον αέρα, ένα είδος διπλού τοιχώματος και προστασία του μικρού θεού από τα ρεύματα αέρα με κάλυψη από πυκνόφυλλο κισσό, εξασφαλίζοντας τη συντήρηση ενός θερμικά ουδέτερου περιβάλλοντος. Σε αυτή τη θερμοκοιτίδα, έμεινε ο μικρός θεός ως ότου αποκτήσει το κανονικό του βάρος και μεγαλώσει.

Όπως φαίνεται, οι αρχαίοι ΄Ελληνες είχαν εξαιρετικές γνώσεις σχετικά με τη φροντίδα των πρόωρων νεογνών σε περιβάλλον θερμοκοιτίδας. Τα παραπάνω αναφέρθηκαν στο 150 Πανελλήνιο Συνέδριο Περιγεννητικής Ιατρικής, το οποίο διεξήχθει στη Θεσσαλονίκη από γιατρούς του Περιφερειακού Αντικαρκινικού-Ογκολογικού Νοσοκομείου Αθηνών 'Αγιος Σάββας", σε συνεργασία με ιδιώτες συναδέλφους τους από τα Χανιά.

Πηγή: ΑΠΟΓΕΥΜATINH

Δεν υπάρχουν σχόλια: