Έπου θεώ, Νόμω πείθου, Θεούς σέβου, Γονείς αίδου, Γνώθι μαθών, Ήττο υπό δικαίου, Ακούσας νόει, Σεαυτόν ίσθι, Γαμείν μέλλε, Καιρόν γνώθι, Φρόνει θνητά, Ξένος ών ίσθι, Εστίαν τίμα, Άρχε σεαυτού, Φίλοις βοήθει, Θυμού κράτει, Πρόνοιαν τίμα, Φρόνησιν άσκει, Όρκω μή χρώ, Φιλίαν αγάπα, Δόξαν δίωκε, Παιδείας αντέχου, Ψέγε μηδένα, Επαίνει αρετήν, Σοφίαν ζήλου, Καλόν εύ λέγε, Πράττε δίκαια, Ευγένειαν άσκει, Φίλους ευνόει, Εχθρούς αμύνου, Κακίας απέχου, Κοινός γίνου, Ελπίδα αίνει, Φυλακή πρόσεχε, Φθονεί μηδένι, Ευεργεσίας τίμα, Ο μέλλεις δός, Τέχνη χρώ, Υφορώ μηδένα, Λαβών αποδός, Ήθος δοκίμαζε, Σοφοίς χρώ, Έυχου δυνατά, Φόνου απέχου, Γνούς πράττε, Φιλόσοφος γίνου, Όσια κρίνε, Ευλόγει πάντας, Διαβολήν μίσει, Δόλον φοβού, Έχων χαρίζου, Υιούς παίδευε, Πάσιν αρμόζου, Ικέτας αίδου, Ύβριν μίσει, Όρα τό μέλλον, Χρόνου φείδου, Μηδέν άγαν, Μέτρον άριστον, Φίλω χαρίζου, Ίδια φύλαττε, Άκουε πάντα, Αλλοτρίων απέχου, Έυφημος ίσθι, Δικαίως κτώ, Αγαθούς τίμα, Κριτήν γνώθι, Γάμους κράτει, Τύχην νόμιζε, Εγγυήν φεύγε, Απλώς διαλέγου, Ομοίοις χρώ, Δαπανών άρχου, Κτώμενος ήδου, Αισχύνην σέβου, Χάριν εκτέλει, Ευτυχίαν εύχου, Τύχην στέργε, Εργάζου κτητά, Ακούων όρα, Παίς όν κόσμιος ίσθι, Γλώτταν ίσχε, Όνειδος έχθαιρε, Κρίνε δίκαια, Ύβριν αμύνου, Αιτίω παρόντα, Χρώ χρήμασιν, Λέγε ειδώς, Φθιμένους μή αδίκει, Αλύπος βίου, Ομίλει πράως, Φιλοφρόνει πάσιν, Ευγνώμων γίνου, Γυναικός άρχε, Ηδονής κραττείν, Υιοίς μη κατάρω, Σεαυτόν εύ ποίει, Ευπροσήγορος γίνου, Πίνων άρμοζε, Μελέτει τό πάν, Μή θρασύνου, Βουλεύου χρόνω, Πόνει μετ΄ ευκλείας, Πράττε συντόμως, Αποκρίνου έν καιρό, Έριν μίσει, Πρεσβύτης εύλογος, Ηβών εγκρατής, Ατυχούντι συνάχθου, Οφθαλμού κράτει, Ομόνοιαν δίωκε, Άρρητον κρύπτε, Τό κρατούν φοβού, φιλίαν φύλαττε, Καιρόν προσδέχου, Έχθρας διέλυε, Τό συμφέρον θηρώ, Ευφημίαν άσκει, Γήρας προσδέχου, Απέχθειαν φεύγε, Επί ρώμη μή καυχώ, Πλούτει δικαίως, Δόξαν μή λείπε, Κακίαν μίσει, Κινδύνευε φρονίμως, Πλούτω απίστει, Χρησμούς θαύμαζε, Απόντι μή μάχου, Μανθάνων μή κάμνε, Σεαυτόν αίδου, Ούς τρέφεις αγάπα, Μή άρχε υβρίζειν, Επαγγέλου μηδενί, Τελεύτα άλυπος, Πρεσβύτερον αίδου, Χαρίζου αβλαβώς, Νεώτερον δίδασκε, Τύχη μή πίστευε, Μή επί παντί λυπού, Επί νεκρώ μή γέλα, Εύ πάσχε ώς θνητός, Βίας μή έχου, Έξ ευγενών γέννα, Μέσος δίκαιος, Τώ βίω μή άχθου, Πέρας επιτελεί μή αποδειλιών, Φειδόμενος μή λείπε, Αδωροδόκητος δίκαζε, Προγόνους στεφάνου, Αμαρτάνων μετανόει, Πράττε αμετανοήτως, Θνήσκε υπέρ πατρίδος.

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Σε εκκλησία των Σκο(ρ)πίων ο Υιός του ΄Αμμωνος


Η μη αναγνωρισμένη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» με επικεφαλής τον αυτοαποκαλούμενο Αρχιεπίσκοπο Οχρίδας, Στέφαν, έδωσε την άδεια να γίνει ζωγραφική σε εκκλησία των Σκοπίων ο Μέγας Αλέξανδρος ως «Χριστιανός Άγιος».

Στο εικόνισμα εμπεριέχεται και το ‘ειδωλολατρικό σύμβολο’ η ήλιος της Βεργίνας, το οποίο ήταν σύμβολο του βασιλιά Φίλιππου της αρχαίας Μακεδονίας.

Η εκκλησία των Σκοπίων έδωσε την άδεια να γίνει ζωγραφική της εικόνας αυτής στον τρούλο της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου στο Στιπ.

Η αρχαιοποίηση στα Σκόπια ξεπερνά κάθε ανθρώπινη ανοησία. Απεικονίζουν τον «Άγιο Αλέξανδρο το Μακεδόνα» μεταξύ των αγίων της χριστιανικής θρησκείας.

Πέρα όμως από όλα αυτά, ο Αλέξανδρος γεννήθηκε στους προ-χριστιανικούς χρόνους και από την άποψη της Ορθοδοξίας αυτό είναι απαράδεκτο σε ναό του Θεού να απεικονίζονται ειδωλολατρικά σύμβολα, όπως είναι ο ήλιος της Βεργίνας.

« Ο Αλέξανδρος ήταν ο Ρα ο μελλούμενος υιός του Άμμωνα»...

Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες ‘επιστημονικές’ εκδόσεις των Σκοπιανών, ο Αλέξανδρος πήρε το όνομα του γιου του αιγυπτιακού θεού Άμμωνος, Ρα. Αυτό το «ανακάλυψε» και το έγραψε στο «επιστημονικό του έργο» ο Σκοπιανός Ρίστο Ποπόφσκι που βρήκε …αποδεικτικά στοιχεία στο ιερό της Χάτσεπσουτ στο Ελ Μπαχρί Ντάλε της Αιγύπτου.

Στο βιβλίο του ο Ποπόφσκι θα σημειώσει ότι όλοι περιμένανε τη γέννηση του θεού – βασιλιά:

«Μετά το θάνατο του Ηρακλή οι Μακεδόνες πρόσμεναν επί πολλούς αιώνες τη γέννηση του γιου του ιερού θεού Άμμωνα, τον Ρα, ο οποίος έμελλε να γεννηθεί στην ιερή γη της Μακεδονίας»…

Δεν υπάρχουν σχόλια: