Έπου θεώ, Νόμω πείθου, Θεούς σέβου, Γονείς αίδου, Γνώθι μαθών, Ήττο υπό δικαίου, Ακούσας νόει, Σεαυτόν ίσθι, Γαμείν μέλλε, Καιρόν γνώθι, Φρόνει θνητά, Ξένος ών ίσθι, Εστίαν τίμα, Άρχε σεαυτού, Φίλοις βοήθει, Θυμού κράτει, Πρόνοιαν τίμα, Φρόνησιν άσκει, Όρκω μή χρώ, Φιλίαν αγάπα, Δόξαν δίωκε, Παιδείας αντέχου, Ψέγε μηδένα, Επαίνει αρετήν, Σοφίαν ζήλου, Καλόν εύ λέγε, Πράττε δίκαια, Ευγένειαν άσκει, Φίλους ευνόει, Εχθρούς αμύνου, Κακίας απέχου, Κοινός γίνου, Ελπίδα αίνει, Φυλακή πρόσεχε, Φθονεί μηδένι, Ευεργεσίας τίμα, Ο μέλλεις δός, Τέχνη χρώ, Υφορώ μηδένα, Λαβών αποδός, Ήθος δοκίμαζε, Σοφοίς χρώ, Έυχου δυνατά, Φόνου απέχου, Γνούς πράττε, Φιλόσοφος γίνου, Όσια κρίνε, Ευλόγει πάντας, Διαβολήν μίσει, Δόλον φοβού, Έχων χαρίζου, Υιούς παίδευε, Πάσιν αρμόζου, Ικέτας αίδου, Ύβριν μίσει, Όρα τό μέλλον, Χρόνου φείδου, Μηδέν άγαν, Μέτρον άριστον, Φίλω χαρίζου, Ίδια φύλαττε, Άκουε πάντα, Αλλοτρίων απέχου, Έυφημος ίσθι, Δικαίως κτώ, Αγαθούς τίμα, Κριτήν γνώθι, Γάμους κράτει, Τύχην νόμιζε, Εγγυήν φεύγε, Απλώς διαλέγου, Ομοίοις χρώ, Δαπανών άρχου, Κτώμενος ήδου, Αισχύνην σέβου, Χάριν εκτέλει, Ευτυχίαν εύχου, Τύχην στέργε, Εργάζου κτητά, Ακούων όρα, Παίς όν κόσμιος ίσθι, Γλώτταν ίσχε, Όνειδος έχθαιρε, Κρίνε δίκαια, Ύβριν αμύνου, Αιτίω παρόντα, Χρώ χρήμασιν, Λέγε ειδώς, Φθιμένους μή αδίκει, Αλύπος βίου, Ομίλει πράως, Φιλοφρόνει πάσιν, Ευγνώμων γίνου, Γυναικός άρχε, Ηδονής κραττείν, Υιοίς μη κατάρω, Σεαυτόν εύ ποίει, Ευπροσήγορος γίνου, Πίνων άρμοζε, Μελέτει τό πάν, Μή θρασύνου, Βουλεύου χρόνω, Πόνει μετ΄ ευκλείας, Πράττε συντόμως, Αποκρίνου έν καιρό, Έριν μίσει, Πρεσβύτης εύλογος, Ηβών εγκρατής, Ατυχούντι συνάχθου, Οφθαλμού κράτει, Ομόνοιαν δίωκε, Άρρητον κρύπτε, Τό κρατούν φοβού, φιλίαν φύλαττε, Καιρόν προσδέχου, Έχθρας διέλυε, Τό συμφέρον θηρώ, Ευφημίαν άσκει, Γήρας προσδέχου, Απέχθειαν φεύγε, Επί ρώμη μή καυχώ, Πλούτει δικαίως, Δόξαν μή λείπε, Κακίαν μίσει, Κινδύνευε φρονίμως, Πλούτω απίστει, Χρησμούς θαύμαζε, Απόντι μή μάχου, Μανθάνων μή κάμνε, Σεαυτόν αίδου, Ούς τρέφεις αγάπα, Μή άρχε υβρίζειν, Επαγγέλου μηδενί, Τελεύτα άλυπος, Πρεσβύτερον αίδου, Χαρίζου αβλαβώς, Νεώτερον δίδασκε, Τύχη μή πίστευε, Μή επί παντί λυπού, Επί νεκρώ μή γέλα, Εύ πάσχε ώς θνητός, Βίας μή έχου, Έξ ευγενών γέννα, Μέσος δίκαιος, Τώ βίω μή άχθου, Πέρας επιτελεί μή αποδειλιών, Φειδόμενος μή λείπε, Αδωροδόκητος δίκαζε, Προγόνους στεφάνου, Αμαρτάνων μετανόει, Πράττε αμετανοήτως, Θνήσκε υπέρ πατρίδος.

Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2010

Φεστιβάλ μίσους στα Ελληνοαλβανικά σύνορα με θέμα την Τσαμουριά.


Την περασμένη εβδομάδα και τα δύο κόμματα με στήριξη όχι μόνο από εθνικιστές και Κοσσοβάρους αλλά και έμμεση στήριξη από τον ίδιο τον κ. Μπερίσα(καθώς επίσημος υποστηρικτής ήταν η σύζυγος του Αλβανού πρωθυπουργού και το υπουργείο Πολιτισμού) διοργάνωσαν στους Αγ.Σαράντα το «4ο Φεστιβάλ Τραγουδιού και χορού για την «Τσαμουριά»». Μετά το τριήμερο φεστιβάλ το κόμμα PDU οργάνωσε πορεία με πούλμαν και αυτοκίνητα στα ελληνοαλβανικά σύνορα, όπου είχε στηθεί εξέδρα για την εκδήλωση για… «θύματα της ελληνικής γενοκτονίας»!

Ο αρχηγός του κόμματος Σ.Ιντρίζι σε ένα εθνικιστικό παραλήρημα δήλωσε ότι «ορκίζεται στους τάφους των θυμάτων ότι η «Τσαμουριά» είναι δική μας και πολύ σύντομα θα επιστρέψουμε στην «Τσαμουριά» μας…».



Ακόμη πιο γλαφυρός ήταν ο άλλος βουλευτής του κόμματος. ο Ντασαμίρ Ταχίρι, που δήλωσε στους συγκεντρωμένους: «Αδέλφια, σας υπόσχομαι ότι έπειτα από έναν χρόνο εμείς όλοι μαζί θα γιορτάσουμε στην Ηγουμενίτσα όπως οι πρόγονοί μας».
Οι ακραίοι αυτοί Αλβανοί εθνικιστές παρουσίασαν και συγκεκριμένο κατάλογο «απαιτήσεων» προς την Ελλάδα:

«Την αναγνώριση γενοκτονίας εις βάρος των τσάμηδων, αποζημίωση στους συγγενείς των θυμάτων, ανέγερση μνημείων στην «Τσαμουριά» στη μνήμη των θυμάτων, επιστροφή περιουσιών και δικαίωμα επιστροφής των «Τσάμηδων» και αναγνώριση μειονοτικών δικαιωμάτων στους ορθόδοξους τσάμηδες που έχουν απομείνει στα εδάφη τους στην Ελλάδα».

Τα όσα δηλώνει και απαιτεί το PDU ή το άλλο κόμμα, το PDI και η Οργάνωση «Τσαμουριά» που θεωρούν ως κομμάτι του αλβανικού εθνικού κορμού, όχι μόνο τη Βόρειο Ηπειρο αλλά και το μεγαλύτερο τμήμα της ελληνικής Ηπείρου μέχρι την Πρέβεζα, θα μπορούσαν να θεωρηθούν γραφικά, αν και υπενθυμίζεται ότι ουδέποτε η αλβανική πολιτική ηγεσία, τουλάχιστον από το 1992 και μετά, δεν αποκήρυξε τον αλυτρωτισμό εις βάρος της Ελλάδας με όχημα το «τσάμικο».

Ενα ακόμη στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ηδρομολογημένη κατάργηση των θεωρήσεων για τους Αλβανούς πολίτες που ταξιδεύουν στις χώρες Σένγκεν,κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σεανεξέλεγκτες κινήσεις των ακραίων Αλβανών εθνικιστών σε ελληνικό έδαφος.

Δεν είναι επίσης αμελητέο το γεγονός ότι ο κ. Μπερίσαόχι μόνο δεν αποτρέπει τέτοιες κινήσεις αλλά σιωπηρά φαίνεται να τις υποθάλπει για λόγους και εσωτερικών ισορροπιών και για λόγους προσωπικής στρατηγικής, καθώς επιδιώκει να συνδέσει την πρωθυπουργία του με την ευρωατλαντική ενσωμάτωση της Αλβανίας αλλά και την προώθηση της εθνικής ολοκλήρωσης των Αλβανών.

Οι εξελίξεις αυτές θα πρέπει να αφυπνίσουν το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών και τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και στο πλαίσιο της Ε.Ε. η Αθήνα οφείλει να θέσει όλα αυτά τα ζητήματα και να απαιτήσει την επίσημη αποκήρυξη και οριστική εγκατάλειψη του αλυτρωτισμού αυτού του είδους, ως βασική προϋπόθεση για τις ομαλές ελληνοαλβανικές και ευρωαλβανικές σχέσεις. πηγη

Αναδημοσίευση από: http://diolkos.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: