Έπου θεώ, Νόμω πείθου, Θεούς σέβου, Γονείς αίδου, Γνώθι μαθών, Ήττο υπό δικαίου, Ακούσας νόει, Σεαυτόν ίσθι, Γαμείν μέλλε, Καιρόν γνώθι, Φρόνει θνητά, Ξένος ών ίσθι, Εστίαν τίμα, Άρχε σεαυτού, Φίλοις βοήθει, Θυμού κράτει, Πρόνοιαν τίμα, Φρόνησιν άσκει, Όρκω μή χρώ, Φιλίαν αγάπα, Δόξαν δίωκε, Παιδείας αντέχου, Ψέγε μηδένα, Επαίνει αρετήν, Σοφίαν ζήλου, Καλόν εύ λέγε, Πράττε δίκαια, Ευγένειαν άσκει, Φίλους ευνόει, Εχθρούς αμύνου, Κακίας απέχου, Κοινός γίνου, Ελπίδα αίνει, Φυλακή πρόσεχε, Φθονεί μηδένι, Ευεργεσίας τίμα, Ο μέλλεις δός, Τέχνη χρώ, Υφορώ μηδένα, Λαβών αποδός, Ήθος δοκίμαζε, Σοφοίς χρώ, Έυχου δυνατά, Φόνου απέχου, Γνούς πράττε, Φιλόσοφος γίνου, Όσια κρίνε, Ευλόγει πάντας, Διαβολήν μίσει, Δόλον φοβού, Έχων χαρίζου, Υιούς παίδευε, Πάσιν αρμόζου, Ικέτας αίδου, Ύβριν μίσει, Όρα τό μέλλον, Χρόνου φείδου, Μηδέν άγαν, Μέτρον άριστον, Φίλω χαρίζου, Ίδια φύλαττε, Άκουε πάντα, Αλλοτρίων απέχου, Έυφημος ίσθι, Δικαίως κτώ, Αγαθούς τίμα, Κριτήν γνώθι, Γάμους κράτει, Τύχην νόμιζε, Εγγυήν φεύγε, Απλώς διαλέγου, Ομοίοις χρώ, Δαπανών άρχου, Κτώμενος ήδου, Αισχύνην σέβου, Χάριν εκτέλει, Ευτυχίαν εύχου, Τύχην στέργε, Εργάζου κτητά, Ακούων όρα, Παίς όν κόσμιος ίσθι, Γλώτταν ίσχε, Όνειδος έχθαιρε, Κρίνε δίκαια, Ύβριν αμύνου, Αιτίω παρόντα, Χρώ χρήμασιν, Λέγε ειδώς, Φθιμένους μή αδίκει, Αλύπος βίου, Ομίλει πράως, Φιλοφρόνει πάσιν, Ευγνώμων γίνου, Γυναικός άρχε, Ηδονής κραττείν, Υιοίς μη κατάρω, Σεαυτόν εύ ποίει, Ευπροσήγορος γίνου, Πίνων άρμοζε, Μελέτει τό πάν, Μή θρασύνου, Βουλεύου χρόνω, Πόνει μετ΄ ευκλείας, Πράττε συντόμως, Αποκρίνου έν καιρό, Έριν μίσει, Πρεσβύτης εύλογος, Ηβών εγκρατής, Ατυχούντι συνάχθου, Οφθαλμού κράτει, Ομόνοιαν δίωκε, Άρρητον κρύπτε, Τό κρατούν φοβού, φιλίαν φύλαττε, Καιρόν προσδέχου, Έχθρας διέλυε, Τό συμφέρον θηρώ, Ευφημίαν άσκει, Γήρας προσδέχου, Απέχθειαν φεύγε, Επί ρώμη μή καυχώ, Πλούτει δικαίως, Δόξαν μή λείπε, Κακίαν μίσει, Κινδύνευε φρονίμως, Πλούτω απίστει, Χρησμούς θαύμαζε, Απόντι μή μάχου, Μανθάνων μή κάμνε, Σεαυτόν αίδου, Ούς τρέφεις αγάπα, Μή άρχε υβρίζειν, Επαγγέλου μηδενί, Τελεύτα άλυπος, Πρεσβύτερον αίδου, Χαρίζου αβλαβώς, Νεώτερον δίδασκε, Τύχη μή πίστευε, Μή επί παντί λυπού, Επί νεκρώ μή γέλα, Εύ πάσχε ώς θνητός, Βίας μή έχου, Έξ ευγενών γέννα, Μέσος δίκαιος, Τώ βίω μή άχθου, Πέρας επιτελεί μή αποδειλιών, Φειδόμενος μή λείπε, Αδωροδόκητος δίκαζε, Προγόνους στεφάνου, Αμαρτάνων μετανόει, Πράττε αμετανοήτως, Θνήσκε υπέρ πατρίδος.

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Ζητούν να φτιάξουν ναό προς τιμήν του Απόλλωνα


Σάλος ξέσπασε με αφορμή την πρόταση για ίδρυση του Πυθαγόρειου Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Ερευνών για την Αθανασία του Ανθρώπου (Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α.) στη Γαύδο.

Η πρόταση διατυπώθηκε από ομάδα Ρώσων και άλλων ξένων, στην πλειοψηφία τους πυρηνικών επιστημόνων που πριν δέκα χρόνια επέλεξαν τη Γαύδο για να ζήσουν με οικολογικό τρόπο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σπίτι τους, στον οικισμό Βατσιανά το έκτισαν οι ίδιοι. Εφτιαξαν ανεμόμυλο αξιοποιώντας την αιολική ενέργεια, ενώ νερό έχουν από αφαλάτωση του θαλασσινού νερού.


Ωστόσο, η πρότασή τους συναντά τις αντιδράσεις της Εκκλησίας όσο και του Δήμου Γαύδου. Ο βασικός λόγος των αντιδράσεων είναι ότι μέσα στην πρόταση περιλαμβάνεται και η ίδρυση ναού αφιερωμένου στον Απόλλωνα.

Ο δήμαρχος Γαύδου Στρατής Λαμπάκης μιλώντας στο enet, είπε ότι το θέμα θα συζητηθεί την ερχόμενη Κυριακή σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Γαύδου, αλλά η απόφαση θα είναι αρνητική. "Θα τους πούμε ότι δεν θα γίνει τίποτα", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η πρόταση

Η πρόταση αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα www.gavdosinstitute.org, που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό.Στο γράμμα το οποίο έστειλαν προς το δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο Γαύδου προτείνουν "την ίδρυση του Πυθαγόρειου Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Ερευνών για την Αθανασία του Ανθρώπου – Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α. – στη Γαύδο" και εξηγούν: "Σύμφωνα με την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία, υπήρξε μια περίοδος στην Ελλάδα όπου οι Θεοί με τους Ανθρώπους συνυπήρχαν. Το Ινστιτούτο θα μελετήσει τη δυνατότητα αυτής της ιδέας πέρα από το μύθο, να αποτελέσει σύγχρονο τρόπο ζωής. Για το λόγο αυτό θα πραγματοποιούνται διεθνή επιστημονικά και φιλοσοφικά συνέδρια και συμπόσια, φεστιβάλ τέχνης και θεατρικά μυστήρια. Ιδρυτές του Ινστιτούτου θα είναι εξέχουσες προσωπικότητες των Επιστημών, των Γραμμάτων και των Τεχνών της παγκόσμιας κοινότητας. Ήδη, επιστήμονες και καλλιτέχνες από την Ελλάδα, την Αμερική, την Ελβετία και τη Ρωσία έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να συμμετέχουν στο Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α. Στα παραπάνω πλαίσια και προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του Ινστιτούτου, χρειάζεται να κατασκευαστούν ένα νέο κτιρίο με συνεδριακή αίθουσα και ένας νέος αρχαιοελληνικός ναός, όπου θα λαμβάνουν χώρα οι θεατρικές παραστάσεις. Η ίδρυση του Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α. θα δώσει τη Γαύδο τη μοναδική ευκαιρία να γίνει το πολιτιστικό κέντρο της πυθαγόρειας φιλοσοφίας παγκοσμίως. Επιπλέον, θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας τόνωσης και υποστήριξης της τοπικής οικονομίας, μέσω του πολιτιστικού τουρισμού. Οι δραστηριότητες του Ινστιτούτου θα συμβαίνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στο έτος και θα αποτελέσουν πόλο έλξης επιστημόνων και καλλιτεχνών, αλλά και του ευρύτερου κοινού, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ελπίζουμε ο κ. Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο της Γαύδου να υποστηρίξετε σύσσωμοι αυτή την πρωτοβουλία. Θα είναι μεγάλη μας τιμή ο Δήμος της Γαύδου να είναι ανάμεσα στα πρώτα μέλη του Ινστιτούτου".

Σε επιστολή τους δε προς τον Περιφερειάρχη Κρήτης εξηγούν: "Είμαστε μία ομάδα επιστημόνων από διαφορετικές χώρες, τις ΗΠΑ, την Ελβετία, τη Ρωσία, την Ουκρανία, την Πολωνία και αλλού. Ζούμε στη Γαύδο για πάνω από 10 χρόνια και σταδιακά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου γίναμε Έλληνες. Έτσι τώρα ανησυχούμε προσωπικά για τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα, την Κρήτη και τη Γαύδο. Για το λόγο αυτό, αποφασίσαμε να ιδρύσουμε στη Γαύδο το Πυθαγόρειο Ινστιτούτο Φιλοσοφικών Ερευνών για την Αθανασία του Ανθρώπου- ΠΙΦΕΑΑ".

Προσθέτουν επίσης ότι "η ίδρυση του Ινστιτούτου περιλαμβάνει την κατασκευή ενός κτιρίου με συνεδριακή αίθουσα για την διεξαγωγή σεμιναρίων και συνεδρίων και την κατασκευή του Ναού του Απόλλωνα για τη θεατρική αναβίωση αρχαίων μυστηρίων. Το νησί της Γαύδου προσφέρεται για την οργάνωση τέτοιων συναντήσεων. Σας ζητάμε να γίνετε ο προστάτης του εγχειρήματός μας και επίτημος πρόεδρος του Συμβουλίου των Ιδρυτών του Ινστιτούτου. Επίσης, σας ζητάμε να παρέχετε υλική και οργανωτική υποστήριξη σε αυτό το εγχείρημα. Ελπίζουμε ότι το ΠΙΦΕΑΑ θα βοηθήσει τη Γαύδο να επιλύσει τα οικονομικά της προβλήματα και θα έλξει πολλές εξέχουσες προσωπικότητες του πολιτισμού και των επιστημών από την Ευρώπη. Με τη βοήθειά σας, ελπίζουμε να οργανώσουμε, στην αρχή του καλοκαιριού, ένα συνέδριο με θέμα “Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός: Η πηγή του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού”. Οι διασυνδέσεις μας στον επιστημονικό και πολιτιστικό χώρο δίνουν την ευκαιρία να καλέσουμε σε αυτές τις συναντήσεις τους καλύτερους ειδικούς στον κόσμο, ώστε να προσπαθήσουμε να συνδημιουργήσουμε μια σύγχρονη φιλοσοφία ζωής".
Την επιστολή υπογράφει η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΠΙΦΕΑΑ Αννα Σαμόχινα.

"Οχι" από την Μητρόπολη

Από την πλευρά της η Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου εξέδωσε προχθές ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι "το τελευταίο διάστημα στη νήσο Γαύδο, η οποία υπάγεται εκκλησιαστικά στην ανωτέρω Ιερά Μητρόπολη, γίνεται προσπάθεια ανοικοδόμησης «ναού» αφιερωμένου στον Απόλλωνα. Σκοπός του ναού αυτού, όπως προκύπτει από πληροφορίες του διαδικτύου είναι: 'Η διεξαγωγή σε αυτόν μυστήρια στους Ελληνες θεούς για χάριν της Ελλάδας'. Σε μια εποχή βαθιάς ηθικής και πνευματικής ύφεσης και παρακμής, απόρροια της οποίας είναι η οικονομική κρίση ως και ό,τι άλλο βιώνουμε στη ζοφερή πραγματικότητα του σήμερα, έχοντας ως αποτέλεσμα να γίνεται ο βιο μας α-βίωτος, η Εκκλησία του Χριστού καλεί τα παιδιά Της και τον κόσμο όλο σε πνευματική αφύπνιση και εγρήγορση. Η προσπάθεια επιστροφής στην ειδωλολατρία, η αναβίωση του δωδεκάθεου και των διονυσιακών τελετών δεν δίδουν διέξοδο στα αλύτρωτα αδιέξοδα της καθημερινότητας μας, αλλά φανερώνουν και αποκαλύπτουν το βάθος και την ουσία του προβλήματος".

Αναδημοσίευση από: http://www.enet.gr/

StrangeHellas: Απίστευτο πραγματικά. Διαβάζοντας το άρθρο έννοιωσα χαζός (για να μην πω κάτι χειρότερο). Επιστήμονες που ζουν στην χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια και , όπως οι ίδιοι γράφουν, νοιώθουν Έλληνες που θέλουν να προσφέρουν στην χώρα μας ένα πραγματικά μοναδικό ινστιτούτο, βρίσκουν αντιδράσεις από την Μητρόπολη.


Είμαστε τρελοί σε αυτή τη χώρα? Με ποιο δικαίωμα προβάλλουν αντίσταση και εκδίδουν και ανακοινώσεις από την στιγμή που δεν τους ρώτησε κανείς και δεν τους αφορά το θέμα? Τους ζήτησε κανείς οικόπεδο ή χρηματική συνεισφορά? Βάλθηκαν να μας τρελάνουν ομαδικώς?

Δέχτηκαν να χτιστεί τζαμί αλλά για τον ναό του Απόλλωνος (που είναι ΕΛΛΗΝΑΣ ) κηρύσσουν τζιχάντ ενάντια στους άπιστους (ΕΛΛΗΝΕΣ). Η κοροϊδία σε όλο της το μεγαλείο.

Επικαλούνται την οικονομική κρίση με 25 εκατομμύρια ευρώ έσοδα τον χρόνο? Μας περνάνε για πρόβατα ή για άλλου είδους ζώα? Γιατί για νοήμονα όντα δεν μας υπολογίζουν σίγουρα.

Ζητώ συγνώμη αν το σχόλιο μου ενόχλησε κάποιους αλλά δεν άντεξα να μην γράψω αυτά που έγραψα. Κάποιοι πρέπει να καταλάβουν ότι θα είναι ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς. Αυτά που ήξεραν κάποια στιγμή πρέπει να κοπούν.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πες τα φίλε μου. Μαζί σου.

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία διαχρονικά, εχθρευόταν περισσότερο τους Έλληνες από ο,τι τους μουσουλμάνους. Τί σε εκπλήσσει; 7 τα αναθέματα της Εκκλησίας "μας" κάθε Κυριακή της Ορθοδοξίας προς τους Έλληνες και αυτούς που κοινωνούν την ελληνική γραμματεία.
Ανεξιθρησκεία σου λέει μετά...
Δυστυχώς, νομίζω - και αυτό το λέω με κάθε επιφύλαξη- πως υπάρχει νόμος του κράτους σύμφωνα με τον οποίο για να χτιστεί οποιοσδήποτε ναός, οποιασδήποτε θρησκείας πρέπει να δώσει άδεια ο μάγος της φυλής. Ε συγγνώμη, ο μητροπολίτης.

StrangeHellas είπε...

Αφοπλιστική απάντηση ! Μέσα από το χιούμορ σου αναδύονται οι αλήθειες που φοβούνται οι μάγοι τις φυλής μας! Όσο όμως θα υπάρχουν οι αφελείς της φυλής, άλλο τόσο θα υπάρχουν και οι επιτήδειοι μάγοι. Δεν σου λέω ότι θα αλλάξουν τα πράγματα στο μέλλον, δεν είμαι τόσο αισιόδοξος για να σου πω κάτι τέτοιο γιατί στην Ελλάδα μας ζούμε ακόμη στον θρησκευτικό μεσαίωνα.

Μόνο που δεν καίμε πλέον στην πυρά τους άπιστους για να μην μας συγκρίνουν με τους Μουτζαχεντίν και χαλάσει η βιτρίνα που μετά από αιώνες τριψίματος καταφέραμε επιτέλους να την καθαρίζουμε από το αίμα των Ελλήνων. Κατά τα άλλα, ούνα φάτσα ούνα ράτσα και Αλληλούια Αλληλούια.

Ο μεσαίωνας κι αν επέρασεν….ανθεί και φέρει κι άλλο.

Ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να σχολιάσεις.